Testujemy – Peugeot 308 !

Tomasz Wrodarczyk

Tomasz Wrodarczyk

Tomasz Wrodarczyk

Witajcie!
Tytułem wstępu: przed nami dzisiaj wyjątkowa rzecz! Jedyny i niepowtarzalny w swoim rodzaju test Peugeota 308! Nie tracąc już ani chwili przejdźmy do konkretów. Jeszcze jedno -opinia, którą przeczytacie tutaj, jest moją prywatną – macie prawo się z nią nie zgadzać!

Zacznijmy może od tego, że fanem samochodów z lwem na masce nigdy nie byłem. Nie starałem unikać się ich jak ognia, ale nie przypominam sobie, żeby jakiś model francuskiej marki wywołał u mnie głębszy  zachwyt. I w sumie to ta 308 moje podejście trochę zmieniła, ale po kolei. Zacznijmy od tego, jak ten Peugeot się prezentuje.

peugeot-308-jakosc4

Przód samochodu to bardzo zgrabne połączenie eleganckiej linii, która ma jednak w sobie nutkę agresji oraz zadziorności. Osobiście to połączenie bardzo przypadło mi do gustu, wersja, którą testowaliśmy dodatkowo posiadała lampy LED-owe, które zgrabnie zamontowane w górnej części klosza przedniego reflektora dodają samochodowi jeszcze bardziej nowoczesnego wyglądu. Boki oraz tył to już niestety trochę inna bajka. Widać tu trochę „inspiracji” VW Golfem oraz brak jakichkolwiek elementów, które potrafiłyby ten samochód wyróżnić. Plusem – co prawda – jest ładna, chromowana obwódka wokół szyb drzwi, jednak jest ona dostępna tylko w droższych modelach samochodu. Na wzmiankę zasługują też pomysłowo zaprojektowane światła stopu, które mają w tym modelu kształt pazura. Dobrze trafiony zabieg, nie zapominajmy przecież, że Peugeota reprezentuje znak lwa. Szkoda trochę, że z boku oraz z tyłu samochód nie wyróżnia się już tak bardzo, jak z przodu.  Można śmiało powiedzieć, że model 308 to taki mały, podwórkowy chuligan ubrany we francuski strój dworski.
Wygląd wewnętrzny samochodu – jest dobrze, srebrne obramowania ładnie błyszczą na tle ciemnej tapicerki, dzięki dużemu ekranowi na środku wnętrze wygląda naprawdę nowocześnie. Francuzi odeszli też od standardowego rozmieszczania przycisków, gdzie tylko popadnie. Wszystko w tym modelu sterowane jest właśnie poprzez główny panel dotykowy. Nie martwcie się jednak, jeżeli jesteście z technologią na bakier. Ekran został zaprojektowany tak instynktownie i przejrzyście, że nauka jego obsługi to kwestia maksymalnie 15 minut. Duży plus. Kolejną bardzo dobrze wykonaną we wnętrzu tego samochodu rzeczą są fotele. Jest tutaj naprawdę wygodnie, chętnie zamieniłbym swoje domowe krzesła na te z Peugeota. Długie podróże nie będą więc żadnym wyzwaniem,  z samochodu wysiądziemy wypoczęci, a nie połamani jak drewno na opał. Wytłumienie samochodu zostało wykonane lepiej niż się spodziewałem. Nawet przy dość z natury głośnym dieslowskim silniku, w który wyposażona była nasza wersja, rozmowa podczas jazdy nie sprawiała problemu.

peugeot-308-icockpit3

308 oferuje również możliwość posiadania przeszklonego dachu, warto spróbować się przejechać samochodem z takim rozwiązaniem, ponieważ pierwsze wrażenie jest piorunujące i łatwo się zakochać w efekcie przestronnego i jasnego wnętrza, jaki daje nam panoramiczny dach. W końcu samochód to nie bunkier. Kolejnym atutem modelu 308 jest naprawdę przestronny bagażnik, do którego spakowanie np. dziecięcego wózka nie będzie żadnym wyzwaniem. Niestety, jest też kilka wad, największa z nich -moim zdaniem – to bardzo mała widoczność w tylnej szybie, a plastik, którego użyto do wykończeń samochodu, mógłby być odrobinę lepszej jakości. Kwestią sporną jest też miejsce dla pasażerów jadących z tyłu. Samochód, taki jak ten, przeznaczony raczej jest dla młodych ludzi, którzy posiadają swoje pierwsze pociechy. Jednak, w sytuacji, gdy umówiliśmy się ze znajomymi do restauracji  i chcemy pokazać im swoje nowe auto to lepiej, żeby jazda do lokalu nie trwała za długo, ponieważ tylna kanapa jest dość mała.
peugeot-308-bagaznik

Gama silników jaką dostajemy do wyboru jest okazała. Testowany przez nas model posiadał silnik Diesla 1.6 o mocy 120 KM, na papierze niby nie za dużo, jednak auto żwawo reagowało na dociśnięcie pedału gazu. Wiadomo, samochód taki nigdy nie będzie pierwszy w wyścigu na ¼ mili, jednak do normalnej jazdy po naszych drogach więcej, moim zdaniem, nie potrzeba. Oferta silnikowa modelu 308, jak już wspomniałem, jest duża: silników benzynowych mamy tutaj aż 5; zaczynając od najmniejszej i najsłabszej jednostki 1.2 o mocy 82 KM, kończąc na mocnym silniku 1.6 generującym 205 KM. Jeżeli chodzi o diesla, to mamy do wyboru dwa silniki o pojemności 1.6; pierwszy z nich o mocy 100 KM, a drugi to testowany przez nas model o mocy 120 KM. Wszystkie te silniki charakteryzuje dość niski poziom spalania. Samochód nie powinien przekraczać 6 litrów na 100 przejechanych kilometrów.

peugeot-308-prosta-ponadczasowa-stylistyka2

Krótkie podsumowanie: model 308 jest dobrze przemyślanym samochodem, który posiada wszystkie dobre cechy samochodu kompaktowego. Duży bagażnik, małe spalanie, ładne wykończenie oraz wygląd, który nie odstrasza na pierwszy rzut oka. Samochód nie jest nudny. Możliwość posiadania panoramicznego dachu oraz nowoczesny design wnętrza wyszedł temu modelowi jak najbardziej na plus. Dodajmy do tego porządne przyspieszenie, dobre prowadzenie, oraz solidne oceny testów bezpieczeństwa, a Peugeot 308 obroni się sam.

Peugeotowi możecie przyjrzeć się bliżej w naszym videoteście:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

OSTATNIE WPISY
OFERTY SAMOCHODÓW
Audi A6 cena: 99 999,00 PLN
[DEMO] Peugeot 2008 Active+ cena: 88 300,00 PLN
rabat: 27 800,00 PLN
nasza cena: 60 500,00 PLN