Historia Tipo rozpoczyna się w roku 1988, kiedy to pierwsza generacja tego modelu została zaprezentowana światu jako następca modelu Ritmo. Jak na ówczesne czasy, samochód był nowatorski, oferował ciekawe rozwiązania technologiczne, co pozwoliło mu uzyskać status samochodu roku 1989. Wkrótce przechodzi on modernizację, jednak rok 1995 jest ostatnim rokiem starego Tipo. W jego miejsce Fiat wprowadza model Bravo. Jednak historia Tipo się nie kończy. Przedstawiciele marki wskrzeszają model. Czy w roku 2016 Fiat Tipo okaże się tak samo dobrym samochodem, jak w 1988?
Oczywiście na początku trzeba wspomnieć, że te dwa modele, które oddalone są od siebie o ponad 20 lat łączy tylko nazwa. Nowy Fiat, to dzisiaj na pierwszy rzut oka elegancki sedan, o dużym rodzinnym wnętrzu i pokaźnych rozmiarów bagażniku. Trzeba przyznać, że projektanci Fiata postarali się, bo Tipo – przynajmniej na zdjęciach – prezentuje się lepiej niż dobrze. Opływowe kształty nadwozia i ciekawie zaprojektowane tylne światła, to według mnie największe wizualne atuty tego modelu. Niestety, odnoszę wrażenie, że przednia maska została wyciągnięta żywcem z Skody Octavii.
Niewątpliwym plusem jest spora ilość miejsca dla kierowcy i pasażerów. Pojemność bagażnika w tym modelu to 520 litrów, które z łatwością powinno wystarczyć nawet większej rodzinie wybierającej się na kilkudniowy wypoczynek. Warto dodać, że oprócz wspomnianego sedana, model ten będzie posiadać jeszcze wersje hatchback, a dla wszystkich, którzy potrzebować będą jeszcze trochę więcej miejsca, Fiat ma do zaoferowania wersje Wagon.
Tipo oferować będzie takie udogodnienia dla kierowcy jak: czujnik zmierzchu, czujnik deszczu, czujnik parkowania połączony z kamerą cofania, oraz tempomat. W środku kierowca będzie mógł skorzystać z 5 calowego ekranu, na którym wyświetlane będą podstawowe informacje o samochodzie. System UConnect pozwoli na łatwe połączenie się naszego telefonu z komputerem samochodu. Niestety, większość z tych udogodnień, które tutaj zostały zaprezentowane, dostępne są dopiero w wyższych wersjach wyposażenia. Podstawowa wersja Fiata Tipo nie posiada nawet elektrycznie otwieranych tylnych szyb. Trochę kiepsko, jak na nowy samochód w roku 2016, za który musimy zapłacić blisko 45 tysięcy złotych.
Gama dostępnych silników nie powala na kolana, mamy tutaj do wyboru po dwie jednostki benzynowe oraz dwa diesle. Silniki benzynowe to kolejno jednostka 1.4 o mocy 95 KM oraz mocniejsze rozwiązanie o pojemności 1.6 i ze 110 końmi pod maską. Dieslowskie jednostki, jakie oferuje nam włoska marka to 1.3 MultiJet oraz 1.6 MultiJet o mocy 95KM i 120KM.
Nowy Fiat Tipo nie zachwyca jakoś szczególnie, ale powodów do narzekań też nie ma zbyt wielu, razi trochę fakt kiepskiego wyposażenia w podstawowej wersji samochodu. Samochodem roku 2016 Fiat Tipo raczej nie zostanie, jednak może okazać się dość sporą konkurencją na rynku aut rodzinnych. ponieważ wersja Wagon jest całkiem przystępna, jednak do solidnego i szybkiego hatchback’a brakuje mu mocy, a do prestiżowego sedana jeszcze długa droga.
Dodaj komentarz