Puegeot 508 to stosunkowo młody samochód – jego produkcja rozpoczyna się bowiem dopiero w roku 2010. Cztery lata później samochód przechodzi swój pierwszy face lifting i w tej wersji sprzedawany jest do dzisiaj. Warto wspomnieć, że 508 to następca jednego z lepszych samochodów tej marki – niezawodnej wersji 407.
508 to bardzo elegancko prezentujący się samochód; szeroka przednia maskownica, dobrze dobrane proporcje oraz pasek świateł LED-owych umieszczony na zderzaku sprawiają, że samochód prezentuję się z klasą, ale unika przy tym nudy i niepotrzebnej sztywności.
Największą zaletą tego modelu jest poczucie komfortu i ciszy, które oferuje jego wnętrze. Pierwsze co przykuło moją uwagę, po spędzeniu chwili czasu w środku, to właśnie wyciszenie samochodu, które wiąże się bezpośrednio z bardzo wysoką kulturą pracy silnika, jak i dobrym doborem materiałów wygłuszających – nie usłyszymy tutaj odgłosu „świszczącego” powietrza podczas jazdy. Sam środek oferuje mnóstwo przestrzeni z przodu, jak i z tyłu. Fabryczne siedzenia, które już tak chwaliłem przy okazji modelu 308, są tutaj jeszcze lepiej dopasowane i z radością otulają nasz tyłek podczas jazdy.
Panel sterowania samochodu – za który odpowiedzialny jest tutaj dotykowy ekran – jest bardzo prosty w obsłudze. Wystarczy spędzić kilkanaście minut, a 508 przestaje mieć przed nami jakiekolwiek tajemnice. Co prawda nie wiem, do czego potrzebny ma na być kalkulator, który został tam umieszczony — no ale jest i działa, a to chyba najważniejsze. Przestrzeni nie brakuje tutaj także w bagażniku, ponad 400 litrów pojemności śmiało wystarczy, żeby spakować rodzinne bagaże i pojechać w weekend za miasto.
Uwagę przykuwa też bogate wyposażenie modelu, które oferuje już wersja Active – dokładnie taka sama, jakiej używaliśmy do testów – i śmiało można powiedzieć, że posiadała wszystko, co niezbędne jest w samochodzie za taką cenę. Bogatsze wersje wyposażenia w standardzie posiadają również czujniki parkowania, czy światła LED, jednak są one już droższe o blisko 10 tysięcy złotych.
Bogata jest również gama silników, które możemy zamontować w naszym samochodzie. Nam to testów użyczono wersji, która posiadała 150 KM i z ręką na sercu muszę powiedzieć, że samochodowi w tej klasie nie potrzeba nic więcej. Odczuwalne przyspieszenie, dobre osiągi i spalanie w granicach rozsądku – czy trzeba czegoś więcej? Oczywiście dla fanów szybszej jazdy znajdzie się wersja GT, która koni pod maską będzie mieć już 180, jednak czy kupując samochód tej klasy nastawiamy się na komfort i wygodę, czy niesamowite osiągi?
Podsumować model 508 można bardzo prosto: środek samochodu został zaprojektowany w pełni tego słowa znaczeniu – nic nie jest tutaj stworzone przez przypadek, każdy przycisk na kierownicy, każde pokrętło, czy materiał, którego użyto został dobrany i dopasowany z pełną świadomością. Takiego efektu właśnie oczekuje się od samochodu, który reprezentować ma klasę średnią. Peugeot stworzył samochód, który posiada niemal idealny stosunek ceny do jakości wykonania. Za cenę blisko 100 tysięcy złotych otrzymamy komfort, wygodę oraz technologię, która jest warta tych pieniędzy.
Dodaj komentarz