Audi A6 Avant – Test AutoBrief

Inne wpisy

Audi A6 Avant - Test AutoBrief

Specjalnie dla naszych klientów z AutoBrief postanowiliśmy dokładnie sprawdzić, jak nowe Audi A6 Avant spisuje się w codziennym użytkowaniu. Czy rzeczywiście spełnia oczekiwania kierowców premium? Czy oferuje to, czego oczekujemy po nowoczesnym, przestronnym kombi? Przetestowaliśmy ten model, by odpowiedzieć na te pytania i sprawdzić, czy Audi znów stanęło na wysokości zadania. A6 Avant to elegancja, funkcjonalność i nowoczesne technologie zamknięte w dynamicznej formie – a poniżej znajdziecie pełną relację z naszego testu.

 

Linia nadwozia i dostępne kolory

Sylwetka A6 Avant zachwyca proporcjami: rozciągnięty dach, rzęsy LED-ów nad pełnymi światłami Matrix-LED, wzmacniające optycznie tylną część strefy pasażerskiej – to klasyczne cechy Avant, z nowoczesnym wykończeniem. W konfiguratorze Audi dostępne są lakiery metaliczne, lakier Audi exclusive (np. Ara Blue), a także pakiety wyglądu S line czy Black Optic z czarnymi elementami stylistycznymi i obręczami 19–21”

 

Silniki i osiągi

Na start dostępne są trzy jednostki MHEV (mild-hybrid 48 V):

  • 2.0 TFSI 204 KM, napęd na przód, 0–100 km/h w 8,3 s, prędkość max. 240 km/h
  • 2.0 TDI 204 KM, napęd na przód lub opcjonalne quattro, 0–100 km/h w 7,9 s (z quattro 7,0 s), prędkość ok. 241 km/h
  • 3.0 TFSI 367 KM, standardowo z quattro, sprint do 100 km/h w 4,7 s, prędkość maks. do 250 km/h

Niedługo dołączy także wersja plug-in hybrid (e‑hybrid quattro) z ok. 252 KM z silnika spalinowego + 143 KM z silnika elektrycznego i baterią 25,9 kWh, pozwalającą na ponad 100 km jazdy w trybie EV

 

Wnętrze i kolory tapicerki

Wnętrze to prawdziwy „cyfrowy teatr”: 11,9‑cali wirtualny kokpit, 14,5‑cali centralny ekran MMI, opcjonalnie 10,9‑cali ekran dla pasażera z funkcjami rozrywkowymi. Tapicerka dostosowywana są zgodnie z konfiguracją: tkanina, skóra Valcona, skóra Milano, wersje pakietowe z przeszyciami S line. Pakiety S line dodają sportowych foteli, podparcia lędźwiowego i sportowego zawieszenia.

 

Przestrzeń ładunkowa

Bagażnik mieści 504 l przy rozłożonych siedzeniach i rośnie do 1534 l po złożeniu tylnej kanapy (40:20:40). Dach panoramiczny oraz podłoga z systemem relingów dodatkowo zwiększają funkcjonalność.

 

Technologie i wyposażenie

W standardzie mamy reflektory Matrix-LED, systemy wspomagania kierowcy (asystent jazdy adaptacyjny, kamera 360°, asystent pasa), czterostrefową klimatyzację, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, tylne skrętne koła, zawieszenie sportowe (w opcjach), nagłośnienie Bang & Olufsen 3D, ambientowe oświetlenie (30 kolorów), head-up display i czujnik jakości powietrza.

 

Pakiety i personalizacja

Audi Exclusive umożliwia niestandardowe kolory, jak błękit Ara, specjalne skóry z kontrastowymi przeszyciami i ozdobne aplikacje wnętrza – np. szczotkowane aluminium czy matowe wykończenia.
Dodatkowo można dobrać m.in.: pakiet S line, Black Optic, Pakiet Komfort (fotele, masaże, wentylacja), pakiety asystentów, systemy audio premium i box dachowy.

 

Przedział cenowy

Ceny Audi A6 Avant w Polsce startują od około 270 000 zł za podstawową wersję z silnikiem 2.0 TFSI lub 2.0 TDI. Wybierając wersję z napędem quattro, automatyczną skrzynią biegów i bogatszym wyposażeniem, trzeba liczyć się z wydatkiem przekraczającym 300 000 zł. Modele z mocniejszymi jednostkami napędowymi – jak 3.0 TFSI – to już poziom około 380 000–420 000 zł w zależności od konfiguracji.

Dodatkowe pakiety stylistyczne, zaawansowane systemy wspomagania jazdy, panoramiczny dach, czy nagłośnienie premium mogą łatwo podnieść końcową cenę powyżej 500 000 zł. Audi A6 Avant to auto z segmentu premium, które oferuje szeroki zakres personalizacji, dlatego końcowa cena zależy w dużej mierze od indywidualnych oczekiwań i wybranych dodatków.

 

Wrażenia z jazdy i moje opinie

Jazda A6 Avant to połączenie komfortu limuzyny z dynamiką SUV-a – adaptacyjne zawieszenie i tylne skrętne koła skutecznie tłumią nierówności i zapewniają lekkość prowadzenia. Mocne silniki – zwłaszcza V6 – dają bardzo przyjemne przyspieszenia, a wszystkie jednostki pracują gładko, wspierane przez układ MHEV. Opcjonalne quattro i sportowy dyferencjał nadają więcej frajdy z prowadzenia.

Technologie pokładowe: ogrom ekranów, intuicyjne interfejsy, jakość dźwięku i komfort audio uznaniowych systemów – w segmencie flagowców to absolutny top. Przestrzeń kabiny jest imponująca, a bagażnik zdaje egzamin nawet przy solidnym wyposażeniu.

Design – zarówno wnętrza, jak i zewnętrzny – zasługuje na pochwałę: elegancki, nowoczesny, a jednocześnie klasyczny. Pakiety stylizacyjne (S line, Black Optic) pozwalają spersonalizować auto pod różne gusta.

Dla mnie autem tym zdecydowanie warto się zainteresować jeśli szukasz:

  • kombi klasy premium, oferującego przestrzeń i zachowującego sportowy charakter,
  • technologii na wysokim poziomie (ekrany, asystenci, nagłośnienie),
  • szerokiego wyboru silników – od ekonomicznego diesla po mocny V6,
  • potencjału do personalizacji (kolory, skórzana tapicerka, dodatki).

 

Audi A6 Avant (C9) to dojrzałe, wszechstronne kombi klasy premium. Elegancki design, zaawansowane technologie, wygoda i przestrzeń – to auto, które świetnie sprawdzi się zarówno w trasie, jak i codziennych zadaniach. Oferta silnikowa – od ekonomicznego 2.0 TFSI/TDI po dynamiczne 3.0 TFSI – pozwala dobrać auto idealnie pod styl jazdy. Osobiście oceniam A6 Avant jako jedno z najlepszych kombi na rynku; to połączenie klasy i nowoczesności, które zaspokoi najwyższe oczekiwania.

Dla klientów rozważających zakup auta tej klasy oferujemy również korzystne formy finansowania – leasing, wynajem długoterminowy czy kredyt dopasowany do potrzeb. W AutoBrief pomagamy sfinansować nie tylko Audi, ale też wiele innych modeli premium – w przejrzysty i bezpieczny sposób.

Zapraszamy do współpracy – razem znajdziemy rozwiązanie, które pozwoli cieszyć się nowym autem szybciej, niż myślisz.