Ostatnie dni spędziliśmy za kierownicą BMW X3 z dwulitrowym silnikiem diesla o mocy około 150 KM. To auto z segmentu premium, które niezmiennie wzbudza emocje – zarówno swoim designem, jak i kulturą jazdy. Tym razem mieliśmy okazję sprawdzić nieco spokojniejszą wersję – bez sportowych zapędów, ale z wyraźnie zaakcentowanym komfortem.
Testowany egzemplarz wyposażony był w silnik 2.0 diesel o mocy około 150 koni mechanicznych, współpracujący z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje mu około 9–10 sekund, gdzie w codziennej jeździe sprawdza się bardzo przyzwoicie. Średnie zużycie paliwa utrzymuje się w granicach 5,5–6,5 litra na 100 kilometrów, co przy tej masie i rozmiarach (około 1,7 tony wagi) jest wynikiem więcej niż satysfakcjonującym. Auto oferuje przestronny bagażnik o pojemności około 550 litrów, a komfort prowadzenia wzmacnia opcjonalny napęd xDrive, choć występuje również wersja z napędem na tylną oś.
BMW X3 przeszło szereg zmian stylistycznych, z których najbardziej rzucają się w oczy nowe światła z przodu i z tyłu. Są smuklejsze, bardziej agresywne, nadają autu świeżości i nowoczesności. Cała linia nadwozia jest spójna, elegancka i dobrze wpisuje się w aktualne trendy premium-SUV-ów.
We wnętrzu wita nas bardzo nowoczesny kokpit. Cyfrowe zegary, duży ekran systemu infotainment, minimalistyczna konsola środkowa i świetne materiały wykończeniowe – to wszystko sprawia, że w środku naprawdę czuć klasę. Obsługa systemu iDrive wciąż należy do jednych z najbardziej intuicyjnych na rynku.
Fotele są wygodne, przestrzeni w kabinie nie brakuje – zarówno z przodu, jak i z tyłu. Bagażnik jest ustawny i praktyczny – w sam raz na rodzinne wyjazdy.
BMW X3 w wersji z silnikiem 2.0 diesel i mocą 150 KM nie jest demonem prędkości. To auto raczej dla tych, którzy cenią sobie spokój, oszczędność i komfort podróżowania. Przy mocniejszym wciśnięciu gazu zbiera się przyzwoicie, skrzynia pracuje płynnie, a zawieszenie skutecznie tłumi nierówności.
Osobiście lubimy, gdy auto daje nieco więcej emocji – to nasze subiektywne odczucie. W tej wersji silnikowej wiatr we włosach trudno poczuć, ale nie można odmówić temu modelowi ogólnej harmonii i dopracowania.
Jednym z największych atutów BMW X3 jest jego komfort – zawieszenie świetnie radzi sobie z miejskimi nierównościami, a kabina została bardzo dobrze wyciszona. Na uznanie zasługuje również nowoczesne wnętrze, które nie tylko dobrze wygląda, ale też oferuje intuicyjne sterowanie funkcjami multimedialnymi i klimatyzacją. Zmodyfikowane światła oraz detale nadwozia dodają autu świeżości i nowoczesności. Na plus należy zaliczyć także jakość wykończenia – materiały są solidne, przyjemne w dotyku, a spasowanie nie budzi żadnych zastrzeżeń. Do tego dochodzi ekonomiczny silnik, który w trasie pozwala osiągać bardzo rozsądne wyniki spalania.
Choć auto prowadzi się bardzo stabilnie i płynnie, to w tej wersji silnikowej brakuje mu nieco werwy. Reakcja na gaz bywa ospała, a przy wyprzedzaniu trzeba czasem uzbroić się w cierpliwość. Osoby szukające sportowych doznań mogą poczuć niedosyt. Dodatkowo – w wersjach bez pneumatycznego zawieszenia – X3 w zakrętach bywa zbyt miękkie, co nie każdemu przypadnie do gustu. To jednak drobne uwagi, które nie zmieniają ogólnego pozytywnego obrazu auta.
BMW X3 2.0 diesel to propozycja dla tych, którzy szukają komfortowego, eleganckiego SUV-a z klasą, a niekoniecznie oczekują emocji rodem z toru wyścigowego. To auto świetnie sprawdzi się w codziennym użytkowaniu – zarówno w mieście, jak i na dłuższych trasach. Nasz wiosenny test pokazał, że nawet w mniej dynamicznej wersji X3 potrafi dać dużo przyjemności z jazdy – o ile wiemy, czego od niej oczekujemy.